Jet-lag-jak-sobie-z-nim-poradzic-aina-travel

Jak nie zachorować w trakcie wyjazdu? Część 3. niezbędnika turysty

Ostatni rozdział „niezbędnika zdrowego turysty – Jak nie zachorować w trakcie wyjazdu?” dotyczyć będzie przypadłości nieco mniej oczywistych, ale często nękających osoby o wrażliwym układzie odpornościowym. Przyjrzymy się skutkom chorób lokomocyjnych i schorzeń wysokościowych, które mogą przytrafić się w trakcie każdej wakacyjnej podróży.

CHOROBA WYSOKOŚCIOWA

Jeśli w trakcie swojego urlopu planujesz kilkudniowe wyjście w góry, albo też intensywny trekking na dużej wysokości, to warto prześledzić skutki oraz objawy tzw. choroby wysokościowej. Najczęściej daje się ona we znaki w nieco wyższych partiach gór, od 3000 metrów wzwyż. Wynika to z rozrzedzonego powietrza, na które Twój organizm reaguje inaczej, niż podczas codziennych aktywności. Podstawą łagodnego przejścia takiej zmiany ciśnień jest dobry stan zdrowia i kondycja fizyczna. Planując intensywny wypoczynek warto z wyprzedzeniem zadbać o przygotowanie organizmu, regularnie ćwiczyć, zdrowo się odżywiać i organizować krótkie, wprowadzające wypady w góry. W trakcie samego pobytu na wysokich szczytach pamiętaj, aby wysokości pokonywane jednego dnia nie były zbyt duże, a po osiągnięciu 3000 metrów zaplanuj jedno lub dwudniowy wypoczynek na zregenerowanie organizmu i przystosowanie do nowych warunków.

Pamiętaj, że każde wyjście w wysokie góry wymaga odpowiedniego przygotowania
Pamiętaj, że każde wyjście w wysokie góry wymaga odpowiedniego przygotowania
JET LAG

Ta przypadłość znana jest wszystkim osobom podróżującym samolotami do bardzo odległych krajów. „Jet lag” pojawia się najczęściej w momencie, kiedy jednorazowo pokonujesz przynajmniej 3 różne strefy czasowe i nagle z oczekiwanego popołudnia, które nastaje w twoim kraju, robi się poranek w miejscu, do którego przyleciałeś. Jest to naturalna konsekwencja przemieszczania się na dużych odległościach i niestety nie ma na nią skutecznego remedium. Aby jednak zminimalizować skutki uboczne podróży warto dać sobie czas na przyzwyczajenie. Przez pierwsze 24 godziny raczej nie planuj intensywnego zwiedzania, czy wysiłku fizycznego. Poświęć ten czas na odpoczynek i nie forsuj swojego organizmu na siłę. Staraj się też unikać ciężkostrawnych potraw, czy alkoholu, gdyż nie pomoże Ci to poczuć się lepiej.

„Jet lag” pojawia się najczęściej w momencie, kiedy jednorazowo pokonujesz przynajmniej 3 różne strefy czasowe
„Jet lag” pojawia się najczęściej w momencie, kiedy jednorazowo pokonujesz przynajmniej 3 różne strefy czasowe
CHOROBA LOKOMOCYJNA

To chyba jedna z najczęstszych podróżniczych dolegliwości i wbrew pozorom, nie dotyczy jedynie małych dzieci. Bez względu na środek lokomocji, samochód, autobus, samolot, pociąg czy statek, wszędzie możesz poczuć nudności, spowodowane kołysaniem i podrzucaniem w czasie podróży. Zażywanie specjalnych środków nie jest dobrym rozwiązaniem na dłuższą metę. Staraj się raczej jak najbardziej optymalizować przebieg swojej trasy. W samochodach wybieraj raczej miejsca z przodu, koło kierowcy, a najlepiej przy dużych, rozsuwanych szybach, tak, aby mieć dostęp świeżego powietrza. W samolocie najstabilniejsze miejsca znajdują się na skrzydłach i nad kołami. Natomiast na statku bądź promie lepiej zdecydować się na kajutę w środkowej części pokładu.

Planując podróż wakacyjną wybierz taki środek lokomocji, który do minimum zniweluje skutki uboczne przemieszczania się. Aby w pełni zabezpieczyć się w trakcie wyjazdu, pomyśl o ubezpieczeniu. Na terenie Polski i Europy to koszt od 3zł/dzień, a na pozostałym terenie od 6zł/dzień. Osoby, które nie ukończyły 25 roku życia, mają 25% zniżki. Jeśli chcesz obliczyć koszt ubezpieczenia podróży, zapraszamy TUTAJ.


Źródła:

szczepieniadlapodrozujacych.pl

kalkulatorubezpieczeniowy

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.